Let's get in touch

Let's get in touch

Jorrit Blok


	Jorrit	 	 Blok
Naam: Jorrit Blok
Werk telefoon: (06) 5536 2348
Fax: (0318) 508 938

CV:

10+ jaar ervaring in recruitment en automatisering

Door een grote kennis van en ervaring in arbeidsbemiddeling, opleidingen en automatisering voor recruitment wil Jorrit Blok de recruitmentsector verbeteren en verdiepen. Hij is ervan overtuigd dat arbeidsbemiddeling-processen veel efficiënter kunnen verlopen wanneer er een balans is tussen de technologie en de gebruiker. Bovendien biedt internet alle mogelijkheden om altijd en overal toegang te hebben tot informatie. Deze combinatie leidde in 2001 tot de ontwikkeling van OTYS Recruiting Technology. Tien jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevend leverancier van recruitment software in Europa en de Verenigde Staten met meer dan 700 klanten (7000 gebruikers). Nevenactiviteiten: Jorrit adviseert sporadisch de Tweede Kamer en is expert op blogsite HR base. In zijn vrije tijd speelt hij gitaar en schrijft hij muziek en poëzie.

Waar denk je aan als je aan OTYS denkt?

Ik denk altijd aan OTYS, de hele dag, elke week, 24 uur per dag. Als je zoveel aan OTYS denkt, weet je eigenlijk niet meer zo goed hoe het is om er niet meer aan te denken :) Maar als ik aan OTYS denk, denk ik aan mogelijkheden. Voor mijn klanten, voor mijn collega's. Mogelijkheden om te verbeteren, te veranderen, uit te vinden, mogelijk te maken. Maar dan ben ik vooral trots op wat anderen in ons bedrijf eraan hebben kunnen toevoegen. En kritisch over dingen die nog beter zouden moeten.

Waarom werk jij bij OTYS en wat zie je voor uitdagingen? (in jouw geval dan: waarom ben jij OTYS begonnen?)

Ik ben met OTYS begonnen ten eerste omdat ik moeite had met leidinggevenden. Dus op persoonlijke basis was het een enorme sprong vooruit. Nooit meer iemand die mij zonder uitleg vertelde wat ik moest doen. Secundair om samen met mijn vrienden een bedrijf te bouwen waarin we allemaal gewoon onszelf zouden kunnen zijn en daardoor samen succesvol zouden kunnen worden. En ten derde, om ervoor te zorgen dat ook de kleinere W&S bureaus over technologie zouden kunnen gaan beschikken die tot dan toe (en nog eigenlijk) alleen grote bedrijven zich konden permitteren. Echt iets veranderen, door een oplossing te verzinnen die juist de grote massa van kleinere spelers zou aanspreken.

Wat zeggen collega's over jou?

Ik weet niet of er negatieve zaken zijn die ze onderling bespreken, die hoor ik nooit :) Maar ik denk dat ze me een enorm gedreven, maar eerlijke en recht-door-zee persoon vinden. Ik hoop dat ze ook een beetje zien en weten van mijn "andere kant", die heel erg van muziek, poezie en kunst houdt. Maar het is lastiger dan ik had gedacht om het volledige beeld bij iedereen duidelijk te maken. Vooral mensen die nog niet zo lang bij ons werken hebben vaak een in mijn ogen wat vertekend beeld van me. Dat komt meestal gewoon door hun eigen drempel die voortkomt uit mijn plek in de organisatie. Niet doordat ik geen moeite doe om die drempels weg te nemen. Maar hoe vaak je ook tegen iemand zegt dat ik niet vrij van kritiek ben, het is maar spaarzaam dat ik ermee geconfronteerd wordt.

Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken?

Een klant in nood! Gevolgd door een lekkere fles single malt scotch als het probleem is opgelost. Het overkomt we wel eens dat ik in het buitenland (US) ben, met een flink tijdverschil en een klant belt met een vraag of een probleem. Zij hebben dan helemaal niet door dat ze me wakker bellen, en ik ga rustig even een uurtje met hen aan de lijn zitten achter de pc. Als je dan na het gesprek zegt dat je weer terug naar bed gaat, kunnen de meeste mensen niet stoppen zich te verontschuldigen. En zeg ik dat als ik geen telefoon wil, ik hem wel uit zet :)

 

Terug naar overzicht
0
Hi there!Heb je 1 minuut?

Welkom op onze vernieuwde website! We zijn benieuwd wat jij er van vindt. Geef snel je rating.

Alvast bedankt!

Geef je rating

Your!T BV gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.