Let's get in touch

Let's get in touch

Blog

6 redenen waarom je een redesign zou moeten overwegen

  • 730 views
  • 19-02-2020 12:04 PM
Larissa Kampert
Written by
Larissa Kampert

Je website is aan vernieuwing toe en je weet niet waar je moet beginnen. Hoe gaat een redesign nou in zijn werk en raak ik dan geen belangrijke gegevens kwijt? Twijfel je nog steeds of je überhaupt wel aan een redesign moet beginnen, lees dan onderstaande blog. In deze blog geven wij verschillende tips waar je bij stil moet staan en leggen we uit waarom een redesign juist positief kan zijn! Ook hebben wij een te GEKKE redesign actie die we uitlichten aan het einde van deze blog. 


Wat is een redesign?
Bij een redesign wordt eigenlijk je gehele website aangepakt. Van vormgeving en huisstijl tot andere teksten en content. Het doel hiervan is je website beter laten presteren en de conversie te verhogen. Doordat je jouw website non-stop blijft verbeteren, ga je mee met de tijd en de nieuwe trends. Op het moment dat jouw website verouderd is, presteert deze minder en verlies je conversies. De technologie van tegenwoordig gaat erg snel, hierdoor kan je al snel achter de feiten aanlopen. . Het grootste voordeel van een redesign is natuurlijk dat je website een betere, frissere uitstraling krijgt, want het oog wil natuurlijk ook wat! 

Belangrijk om bij stil te staan.
Een van de grootste misvattingen is dat een redesign automatisch garantie geeft dat de website beter gaat presteren. Dit komt doordat er van te voren vaak niet goed wordt nagedacht. Een van de grootste valkuilen is blind te werk gaan. Het is belangrijk om vooraf duidelijke doelen op te stellen. Heb je gekeken naar welke pagina’s wel goed werken op je huidige website? Het is handig om deze content dan te blijven gebruiken. Dit is gemakkelijk uit te voeren door gebruik te maken van redirects. Een redirect is een verwijzing van een bepaalde URL naar een andere URL. Je verwijst dus naar de nieuwe locatie waar de content te vinden is. Met deze redirects kun je ook je huidige positie in Google, waar je zo hard voor hebt gewerkt, behouden. Door te werken vanuit huidige data is de kans op succes groter. 

Daarnaast is het ook belangrijk dat je van te voren een duidelijke strategie vaststelt. Wat wil je precies op de nieuwe website plaatsen? Heb je onderzoek gedaan naar de huidige markt? Heb je een duidelijke content strategie? Op het moment dat je dit alles in kaart hebt gebracht is het voor jezelf makkelijker om je nieuwe stijl te bepalen. 

Waarom redesign? 
• De eerste 20 seconde zijn bepalend. Op het moment dat er een bezoeker op je website komt, heeft hij voor zichzelf binnen 20 seconde bepaald of hij/zij je website leuk vindt en langer blijft. Je hebt dus 20 seconde de tijd om een goede indruk achter te laten. Een aantrekkelijke website die up-to-date is, is hierbij dus erg belangrijk! 
• Ook is het hanig om mee te gaan met de tijd. Je moet jezelf blijven afvragen of de informatie die je biedt relevant, actueel en van goede kwaliteit is. Je moet er dus altijd voor zorgen dat je je blijft onderscheiden van de concurrent. 
• Tegenwoordig bezoeken mensen op verschillende de devices jouw website. Het is dus belangrijk dat je website ook goed weer te geven is op een mobiele telefoon of bijvoorbeeld een tablet.. Op het moment dat jouw content alle kanten op vliegt als iemand jouw website op zijn/haar mobiel bezoekt, dan verlies je al automatisch een bezoeker. Je kan dus begrijpen dat in dit mobiele tijdperk dit dus echt een no-go is. Zorg er dus ten alle tijden voor dat jouw website ook op mobiele devices werkt.  
• Als je besluit om een redesign af te nemen  is dat een mooie mogelijkheid om met een frisse blik naar je marketingfunnel te kijken. Uiteindelijk wil je natuurlijk gewoon meer conversie. 
• Er zijn steeds meer nieuwe functies beschikbaar. Sommige hiervan kunnen een grote toegevoegde waarde leveren aan de service die je website biedt. Het is dus zeer effectief om hier aandacht aan te besteden. Een groot voordeel hiervan is dat de meeste nieuwe functies jouw sollicitatieproces verbeteren. 
• Het oog wil ook wat, mensen zijn voor 80% afhankelijk van visuele prikkels. Een website die er duidelijk en aantrekkelijk uitziet wordt vaker en langer bekeken. Zorg er dus voor dat jouw content interessant blijft en op een goede chronologische volgorde wordt vertelt. Op deze manier hou je makkelijk de aandacht vast van de website bezoeker.

ACTIE!
OTYS heeft op dit moment een hele leuke actie voor het afnemen van een redesign. Er is een gratis redesign te winnen met ons nieuwe spel ‘Raad de logo’s’. Op het moment dat je meedoet maak je dus kans op een gratis redesign, maar er is meer. Doe je mee aan deze actie en je hebt helaas niet gewonnen? Dan krijg je alsnog 15% korting op een redesign. Dat is even lekker toch!? 
 

Ons nieuwsBlijf op de hoogte

Schrijf u dan in voor onze OTYS Update. U ontvangt dan regelmatig een e-mail met het laatste recruitment nieuws, product releases en tips & tricks.

Houd me op de hoogte

0
Hi there!Heb je 1 minuut?

Welkom op onze vernieuwde website! We zijn benieuwd wat jij er van vindt. Geef snel je rating.

Alvast bedankt!

Geef je rating

Your!T BV gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.