Zoals je misschien weet zijn kandidaten in deze tijd nog moeilijker te vinden dan ooit. Vaak zijn kandidaten niet actief op zoek naar een baan, maar daar zit juist de uitdaging. Ze zijn iedere dag actief op diverse online platformen, zoals: Facebook, Google, Instagram, LinkedIn en tientallen vacaturesites. Het is de truc om deze doelgroep toch aan te spreken, maar hoe dan?
Multiposten en autoposten
Misschien maak je al gebruik van verschillende vacaturesites zoals Indeed en Monsterboard. Dan is de kans waarschijnlijk groot dat je per kandidaat te veel geld uitgeeft, terwijl de respons laag blijft. Dit is natuurlijk zonde van je tijd en vooral het budget. Het is dus verstandig om jouw budget te verspreiden over diverse vacaturesites en alleen een vacature te boosten als dit écht nodig is. Op deze manier adverteer je op het juiste moment en op de juiste plaats. Booston heeft een netwerk van tientallen jobboards en heeft alvast voor het gemak de best presterende jobboards voor je aangesloten. Zit jouw jobboard er niet tussen? Geen probleem! Door een ‘open’ jobboard systeem kan je gemakkelijk andere kanalen toevoegen. Ook geeft Booston je heldere rapporten, zodat je weet welke vacatures je daadwerkelijk nieuwe werknemers oplevert.
Social media advertisement
Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons leven, laat staan uit het recruitmentvak. Het aanmaken van advertenties op Facebook en Instagram is verstandig, maar kan erg tijdrovend zijn. Je moet de advertenties immers opstellen, monitoren en optimaliseren om er het maximale uit te halen. Hier schiet Booston ook graag te hulp. Zij maken van iedere vacature die wordt gemaakt binnen OTYS, automatisch een social-media-advertentie op. Publiceren is een kwestie van één enkele muisklik.
Google for Jobs
Natuurlijk mogen we Google for Jobs niet vergeten. Dit wordt immers steeds belangrijker, maar de concurrentie is ook erg hoog. Hoe zorg je ervoor dat jouw vacatures snel gevonden worden via Google? Hier komt structured data om de hoek kijken. Jouw vacatureteksten moeten volledig zijn en de juiste informatie bevatten, zoals: vergoeding, locatie en arbeidsovereenkomst. Deze drie punten zorgen ervoor dat jouw vacatures naar de top schieten. Of je nu gebruik maakt van een OTYS omgeving of van het CMS van Booston. Wij zorgen ervoor dat al jouw vacatures Google for Jobs ready en goed indexeerbaar zijn.
Jobs on Facebook
De meeste mensen weten dit nog niet, maar Facebook heeft ook een jobboard beschikbaar. Steeds meer kandidaten zoeken op Facebook naar een nieuwe baan. Zonde dus als je deze kans laat liggen. Wil je talenten in jouw omgeving bereiken? Gebruik dan Booston om al je interacties via Jobs on Facebook te automatiseren. Dit doen zij door het posten van vacatures tot aan het managen van sollicitaties.
Een goede werken-bij website
Dit is misschien een open deur intrappen, maar zeker eentje om nog even te benoemen. Met een goede werken-bij website trek je ook nieuw talent aan. Zorg er altijd voor dat de website helemaal up-to-date is en geen verouderde teksten heeft. Ook moet je goed de candidate journey in het oog houden en blijven optimaliseren. Booston kan gemakkelijk koppelen met je eigen website, maar zij stellen ook kosteloos een CMS beschikbaar. Je kan met hun CMS een moderne website maken met alle technieken die je nodig hebt. Deze website is volledig geoptimaliseerd met alle functionaliteiten die nodig zijn voor werving & selectie, recruitment- en uitzendorganisaties.
En een laatste tip: Stop met het handmatig vacatures plaatsen en start vanaf nu met efficiënt vacatures uitzetten om jouw verborgen talenten aan te spreken. Wil je meer informatie over Booston? Klik dan hier. Wil je Booston aanvragen? Vul dan op deze, tevens dezelfde pagina, het formulier in.